Otvaranie druhej komory karburatora
31. 1. 2011
Celý princím spoèíva v tom, že som odpojil podtlakovú reguláciu otvárania 2.komory a nahradil som ju privarením konzolky na mechanizmus odistenia z 1.komory! Novú privarenú konzolku som vyrobil zo starej konzolky - odpílením konca z mechanizmu odistenia z 1.komory, alebo môžte použi� ¾ubovolný plech požadovanej hrúbky - len sa viacej nabrúsite. Zvar treba dobre prevari� a potom zabrúsi� aby sa zachovala funkènos� pôvodného mechanizmu.Pri montáži zachovajte tolerancie uvedené na priloženom náèrtku, prípadné tvarové nerovnosti zapílnikujte.Otvor pre pôvodnú pružinu prevàtajte na 3,0mm a vložte tam skrutku M3x12 až 14mm a z vnútornej strany zaistite maticou.Pri montáži nasaïte pôvodnú pružinu na túto skrutku inak by sa deformovala keby ste ju dali do pôvodného otvoru. Nezabudnite na zaistenie otvoru krátkou skrutkou pre podtlak z druhej komory po odpojení podtlakovej regulácie-inak sa Vám bude dostáva� viac vzduchu do 2.komory. Po montáži celý mechanizmus otvárania vyskúšajte na NENAŠTARTOVANOM MOTORE!!!Pri postupnom stáèaní plynového pedála budete po urèitom èase cíti� väèší odpor a to je ten okamih kedy sa zaèína otvára� druhá komora. Pri stlaèení plynového pedálu na podlahu by mala by� naplno otvorená druhá komora.Pri ubratí musí pružina, ktorá je zachytená na konzolke o skrutku vráti� celý mechanizmus do pôvodného stavu inak .............?!
Praktické skúsenosti a jazda: Celý systém funguje keï všetky pohyblivé súèiastky mechanizmu sú dostatoène namazané. Preto doporuèujem, najmä tým starším Škodovkárom, preèisti� a premaza� plynové lanko a mechanizmus klapiek karburátora. Osveèilo sa tiež miesto pôvodnej pružiny vracania sa mechanizmu da� o nieèo silnejšiu pružinu. Všetky montáže, ktoré som robil fungovali na prvý raz.
Kto pozná Škodovácke motory rady 105-130 tak vie ako s plynom zaobchádza�-tým horlivejším doporuèujem, ak poznajú iba dve polohy plynu (na podlahe a ubraté) aby ruku pri rozbehu nedávali z rýchlostnej páke dole. Ak máte otáèkomer tak pri "podlahovom pridávaní" toète do 5000ot/min a potom prehadzujte hore - to sa týka od 1.až po 3. stupeò - 4. stupeò do 4000-4500ot/min a potom zaradte 5.stupeò a choïte na otvorenú 1.komoru na doraze otvorenia 2.komory. Keï pôjdete po autostráde tak pri rýchlosti cca 130km/hod na 5.rýchlostnom stupni otvorte druhú komoru asi na 35-45% a nechajte kým sa auto rozbehne na asi 160km/hod(S136) a 140km/hod (S130). Potom pomaly uberajte plyn až bude otvorená iba klapka 1.komory. Rýchlos�, ktorú ste dosiahli pri otvorení 2.komory by mala osta� rovnaká.
Všetko dobre funguje, keï je správne nadstavený karburátor, predzápal a všetky mechanizmy, ktoré v plývajú na dobrý chod motora.
Komentáre
Prehľad komentárov
Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.