Historia
Historia aut skoda rapid vyrazne pokrocila v dnesnej dobe sa auta vivyjaju pomerne rychlo ale vsetci zabudaju na stare auta.
V roku 1895 si zalozili spolocnost SLAVIA na vyrobu byciklov neskor o 3 roki sa pustili do do vyrobu motocyklu. V roku 1905 vyrobili prvy automobil Voituretta typ A s dvojhlavovim motorom s 1 105 cm³ s trojstupnovou prevodovku. Neskôr tuto fimu znicil rosiahli poziar v 27. júna 1925. Na konci druhej svetovej vojny, 8. mája 1945, bola továreň zbombardovaná. V roku 1964 je na trh uvedený na svoju dobu moderný automobil s koncepciou zadného pohonu - Škoda 1000 MB, pričom sa súčasne ukončuje výroba modelov Octavia a Felicia. V automobilke začína 23 rokov dlhé obdobie vzadu uloženého motora. Vzhľadom k vzadu umiestnenému motoru za zadnou nápravou nie je možné z modelu 1000MB vytvoriť karosársky variant kombi. Preto aj naďalej ostáva vo výrobe model Octavia Combi a model Škoda 1200, ktoré však nepodliehajú žiadnej inovácii. Nasledovníkom Škody Felicie sa má stať dvojdverový variant 1000MBX, ktorý sa vyrába v závode Kvasiny, ako neskôr ďalšie kupé modely. 1000MB dostáva v roku 1969 facelift v podobe modelovej rady Škoda 100/110, ale pohonné ústrojenstvo zostáva prakticky nezmenené. Tesne pred nábehom výroby automobilku postihuje ničivý požiar, ktorý sa však nerozšíri aj do priestorov nového závodu. Napriek tomu, že model 1000MB bol v dobe uvedenia na trh medzinárodne považovaný za najmodernejší automobil s objemom do 1l, bol modelový rad 100/110 prijatý vlažne a hovorilo sa o ňom ako o zastaranom. V roku 1970 je na trh uvedený následovník modelu 1000MBX pod označením 110 R Coupé. Model si získava vďaka svojím ladným krivkám množstvo priaznivcov doma aj v zahraničí.
Náhľad fotografií zo zložky strarsie auta