Naporove Chladenie pre Š 110 R
Vzhľadom k tomu, Zo laborování s rôznymi elektrickými ventilátormi popísané v predchádzajúcom článku nenieslo tie správne výsledky nastúpilo razantné riesenie problémov s chladením: náporák Najskôr by som rád zhrnul Pár Veci: chladič vzadu mal tú nevýhodu, ZE síce veľmi Chladil Dobre, ALE Len to rýchlosťou Okolo 80 km / h. Pri vyšších rýchlostiach veľmi RÝCHLO strácal účinnosť vplyvom podtlaku vzduchu v priestore pred chladičom - tento Problém JE síce riešiteľný, ALE vhodná nadbytočná kapacita CHLADENIE výsledkom nikdy nebude. Naopak chladič vpredu chladí veľmi Dobre ZA jazdy, ale pri zastavení v kolóne SE obeh vody vplyvom jej množstva spomalí natoľko, ZE IDE RÝCHLO teplota nahor (včasné zopnutie elektrického vetráku pomôže, ALE Perfektný na rovnako neni). AKO ideálny kompromis som zvolil Chladiče DVA. Ako vzadu Tak vpredu. Toto riesenie eliminuje nevýhody oboch sysstémů zdá SE Byť aspoň čo nejlepsi SE týka funkčnosti - estetiskou ci inú úroveň Nech si každý posúdi sam. Vezmite som chcel zachovať čo najviac z Už Tak batožinového priestoru Malého - kedy náporák Bez vetráku Túto podmienku spĺňa najlepšie. Umiestnenie Chladiče pod / pred auto mi nepripadá najšťastnejší - chladič JE veľmi zraniteľný. Rovnaké Tak sú na Rané trubky ťahané pod vozidlom. Preto voľba padla na metódu všetko vnútri. Hadica by som príliš nedoporučoval, síce o sebe s Nimi lepšie pracuje, ALE v ohybe Maji tendeci škrtiť o sebe táto vlastnosť SE Stava výraznejší pri ich ohriatie na prevádzkovú teplotu, kedy mäknú. Takže asi po ROKU a pol zháňanie informácií, postrehov skúseností som dospel k nasledujúcemu reseni:
Systém JE osadený dvoma chladiaci - Zadné pôvodné s vetrákom z Octavie 1,6 nerezovou Sahara - Predné pochádza ZO Škody 120. Chladiče sú zapojené v sérii (termostat - Predné chladič - Zadné chladič - Vodné pumpa) Bez vyrovnávacej nádržky, ktorú supluje Zadné chladič. Spínač vetráku JE ručné (tzv. ťahacie termostat :-)) Medené trubky sú ťahané vnitkem vozidla. Pôvodný KÚRENIE pod PZ sedadlom Môže zostať zachované (v pravom hornom rohu Obrázku JE zrejmá hadice CEZ tunel). Celok JE veľmi ľahko demontovateľný SE da vyrobit Bez potreby špeciálneho NÁRADIE. Pre celú stavbu Staci bežné NÁRADIE NÁSTROJE s výnimkou letlampou (uz v plynovej Alebo benzínové).
Najskôr JE potreba pripraviť ste voze prierazy pre rúry, Prvá JE v kufri, kde JE vytvorený otvor v osi nad pravou stenou tunela nad nohami spolujazdca (v KDE JE Plose upevnený celok brzového valca), Ďalšie otvor SE nachádza v prepážke držiace Predné hranu zadných sedadiel A na pravej stráne tunela. Ďalšie otvory na rúrky sú na Ľavé stráne tunela v priečke pred prevodovkou, v podlahe príručnej batožinového priestoru Medzi vekom Autobatérie Prevodovky. Dva otvory sú v priečke Medzi prí. batož. priestorom vreckom pred chladičom DVA kruhové otvory o sebe nachádzajú v blízkosti termostatu. VŠETKO JE Dobre viditeľné z fotografii.Nevŕtajte prierazy hned presne na mieru, počkajte, Ako vyjdú trubky otvory patrične upravte - pri brúsení otvorov SE osvedčila stopková fréza Kužeľová Brúsne valčeky do vŕtačky rôznych priemerov.
Ďalším krokom bude "naporciované" sletování trubiek. Celková zostava JE zrejmá z nasledujúcej schémy (v zátvorkách JE uvedené celkové množstvo Toho ktorého materiálu). Odporúčam trubku 28x1 v tvrdom Prevedenie (da SA ALE občas zohnať i polotvrdá), možno však použiť aj rúrky priemeru 22 mm až IV Prevedenie mäkkom, ktoré JE možné ohýbať v ruke. Rúrky vedieme podľa pravej strany tunela nad sebou, v otvore do kufra prechádzajú vedľa seba (Spodná vpravo, vľavo vrch). Pod zadnými sedadlami SE pomoči skrátených hadíc dostaneme CEZ tunel vľavo kratšími trubkami o sebe dostaneme do batož. ZA zadnými sedadlami priestoru. Odtiaľ vedú Už Len hadice SA AŽ K spojkami chladiaci termostatu. Rúrky sú s tvarovkami spojené letovanie K spájkovanie trubiek potrebujete letlampou, čistiace rúno, spájkovacie pastu (tavidlo) a spájku (CIN SE striebrom). Koniec trubky začistíme od hrán otrepov, očistíme rúnom tvarovku aj rúrku natrieme na plochách spoje tavidlom.Zasunieme trubku do tvarovky, utrieme prebytočné tavidlo zahrievame letlampou AŽ SE z pasty začnú vylučovať guličky cínu. Priložíme Koniec spájky k spoju počkáme, az SE spoj po cele šírke zaleje. Vyzera na zložito chce, aby Trochu cviku, ALE SA nejde o nič, čo by som nezvládol v naprostý amater. Rúrky sú navrhnuté Tak, ABY nebolo potrebné letovať som voze, tzn. JE AKO možné sletované celky z vozidla vybrať. (Poznámka - "vlna" na trubke Spodná JE vytvorená preto, ABY bol zachovaný prístup k skrutke pracky bezpečnostného pásu spolujazdca Bez demontáže trubky) V miestach, kde JE trubka pripojená na hadicu odporúčam náletovej osadenie pre hadicu - naletováním krúžku 2-3 mm silného brúsenej z tvarovky asi 5 mm od Konce rúry zabroušeného do hladkého prechodu. Zabráni SE Tak skĺzavaniu hadice vplyvom tlaku v potrubí. Pre upevnenie rúrok do auta použijeme CELKOM Tri strmene (DVA na pravej stráne tunela), jeden vľavo pod zadným sedadlom. Dale Už nezostáva nez nasponovat hadice pod sedadlom au motorov. Rúrky obložíme vhodnou izoláciou (AKO Ochrana pred popálením) - odporúčam MIRELON PRE 28x6 (potreba Niečo JE CEZ DVA metria)
DALŠIE KROKY JE vyrezanie otvoru v prednom Cele kapote, upevnenie prednéhoChladiče stavba chladičové steny. Ja zvolil chladičovou stenu z hliníkového plechuhrúbky 2mm, upevnenú 12 SKRUTKY CEZ gumové tesnenie k držiakom (L-profil)nanýtovaným přitmeleným k podběhům. Možno však samozrejme chladičovou stenuvevařit, problémom však bude prípadná demontáž trubiek, ktorá počíta s možnosťou vybratia chladičové steny. Chladičovou stenu na Horný hrane vhodne vytvarujemeTak, ABY dosadal ku kapote opatríme vhodným tesnením (tesnenie kufra S120).Pred chladičom JE umiestnený "usmerňovač vzduchu", ktorý plní funkciu držiakamriežky zamedzuje vzduchu k prúdeniu Mimo Chladiče plochu. Celý usmerňovač JEvyrobený z hliníkového plechu uchytený štyrmi SKRUTKY k prednému čelu. Po pripojení k rúrkam možné Chladiče Celý systém "napustiť" Vodou odvzdušniť. Vmem voze este Pribudla nutnosť otočiť hrdlo nádrže do kufra - TO JE vyriešenéskráteným hrdlom S120 otvorom v chladičové šteňa. Celok Potom v kufri vyzeratakto, detail pripojenie hadíc k termostatu zadnému chladiaci JE TU.
Všetko čo som popísal TU vydá na asi 60 hodín práce približne 3000 Sk (chladič zvrakáče, rúrky, hadice Nové, spony, SKRUTKY a pol tabule hliníkového plechu,tavidlo spájka). Praktický všetok materiál som zakúpil v predajni FERONA v Prahe -Holešoviciach s výnimkou spôn hadíc.
Zvláštne poďakovanie patrí Schavelovi, z ktorého výtvoru moje riesenie čerpá asi najviac vôbec Všetkým, Kto o sebe na tomto reseni podieľali treba názorom ci radou.