Elektricky ventilator Š 110 R
Pôvodný Mechanický vetrák CHLADENIE SE da s menšími ci väčšími úspechmi nahradiť ZA elektrický. Má na niekoľko výhod, asi Najväčší JE zmenšenie setvačných hmôt motorov. Vezmite uz som začul názor, Zo sa pridá aj na výkone, ak tomu Tak JE JE Tak na rozdiel veľmi malý. Pravdou JE, ZE motora po výmene IDE O lepšie otáčok potom Túto výmenu som robil metódou pokus-omyl. Najskôr som vyzvedať nejaká riesenie v Mělníce Potom o sebe pustil do úpravy Vlastné.
Najskôr musím uviesť. Zo Bez Chladiče Oleje Nemáte šancu auto s "elektrikou" uchladit. Ted uz k úprave Vlastné. Najprv som použil vetrák z Favorita, pôvodne veľmi úspešne vyskúšaný som Škode 1000MB - na tú sa pridanými stačilo s vreckami na mriežkach sani vzduchu k chladiacej. Na erko sa uz nestačí, auto neuchladíte pri rýchlosti Väčšieho nez 80 km / h Ani pri Naplno zapnutom KÚRENIE.Pravdepodobne sa súvisí s obtekaním vzduchu okolo zadných blatníka. Amatérsku metódou som zistil Zo pri rýchlostiach nad 80 km / h SA V priestore pred chladičom tvorí Vír pri rýchlostiach nad 120 km / h dokonca podtlak, ktorý má menej výkonný el.Problém vetrák prekonať. DA SA POMOCI tomu vreckami Miesto mriežok sani vzduchu, ALE SA mi nepodarilo nájsť kompromis vzhľadom Medzi funkčnosťou.
V Mělníce som o sebe nechal inšpirovať týmto strojom pretože som nechcel meniť chladič som si upravil podľa svojho reseni. Škody 1000 MB. Majiteľ nádherné, aby vyriešil vrtuľou pomoči kompletného Chladiče z Octavie 1,6 s klimatizáciou motorčekom z Octavie 1,8 T s. Ja som použil pôvodný chladič s medeným jadrom s motorčekom z Octavie 1,6. Keďže uz JE Problém napasovať tento vetrák na Saharu pôvodný, bol som nútený vyrobiť úplne Saharu z nerezového plechu Novú časti Sahary s trojnožkou z Octavie. Sahara JE vyrobená z rovnakého plechu hrúbky 1 mm SE zahnutými Okraji (cca 20 mm). TIETO okraje lícujú s bočnými stenami Chladiče, hore dole sú Trochu menšieho lícujú s plochou Colné Chladiče v mieste, kde pôvodný dosadal Sahara. Pri návrhu JE potreba DAT POZOR na medzeru Medzi chladičom zberným výfukovým potrubím .. Z Plastové Octavia, Sahary som vyrezal kruhovou Entry okolo vrtule vrátane Patek pre trojnožku, takto vzniknutý diel som nalepil na plech kontaktným lepidlom. V mieste Patek, JE potreba svrtat plast s plechom otvorov 5,2 mm trojnožku s motorčekom pripevniť pomoči dosttečně Dlhých skrutiek M5. Pozor na Možný kontakt matíc s chladičom! Tento celok SE potom svrtá s chladičom upevní štyrmi SKRUTKY, rovnako AKO pôvodnú Sahara.
Elektrické zapojenie JE jednoduché, bud použijete rovnako AKO Ja ručný spínač, Alebo si Chladiče zabudujeme termospínačom z Octavie - spôsob Nech si zvolí každý sam, ja som zvolil ručné Ovládanie. Odporúčam u oboch variantov kontrolku Funkcia vetráku na palubnej doske. Motoriek JE dvojrýchlostné, Staci použiť iba "druhú" rýchlosť otáčania. Odporúčam pripojenie "Za spínaciu skrinku" Entry. na poistku č.2. Schéma zapojení:Skúsenosti Mám Zatiaľ Dobré, akurát v tech horúčavách som najväčších bol nútenýobčas pustiť KÚRENIE. Všetkým odporúčam použiť motoriek s "rovnou vrtuľou" zOctave 1,8 T Alebo upraviť mriežky - najlepšie vyrobiť vrecká. Záverom by som ráddodal, ZE JE Toto riesenie síce Elegantný, ALE náporovému chladiaci SE nevyrovná- O ŇOM niekedy nabudúce.